niedziela, 30 grudnia 2012

Powstanie

Hej,
natchniony blogiem Gosiaka postanowiłem naskrobać coś swojego - zobaczymy co z tego wyjdzie :)

Przygotowania do założenia akwarium morskiego trwały prawie pol roku - gromadzenie wiedzy, sprzętu i kasy. Postanowiłem zaadoptować stary zbiornik w którym było Malawi, zrezygnowałem z sumpa (zbiornik techniczny znajdujący się pod akwarium w którym można umieścić cały sprzęt i ustanowić filtracje) częściowo z powodu narzekającej o hałas zony a częściowo z powodu kosztów - jak się okaże będę tego żałował w przyszłości.
Filtracją był odpieniacz Hydor Slim Skim ktory montuje sie w akwarium, oświetlenie to mieszane świetlowki t5 6 x 39W, obudowe wykonałem sam. Cyrkulacja to dwie pompy jvp-102 - dosyc szybko zmieniłem jej na kombinacje Tunze 6025 (najlepsze pompy na swiecie!) plus Hydor Koralia Nano 1600.

Akwarium zostało zalane i posolone 01.12.2011.
zalane czystą woda ro+di
na dno wkleiłem na silikon akwarystyczny płytkę ze spienionego PCV z którego wykonywałem obudowę oświetlenia, nie chciałem żeby skała leżała bezpośrednio na szkle

wsypane 9kg żywego piasku carrib sea

śliczny drobnoziarnisty piasek

Następnego dnia przywiozłem z erybki w markach 20kg żywej skały.


pierwsze ułożenie skały

mleko z wody powoli zniknęło wiec zmieniłem trochę ustawienie skały

a tak to wygląda po całkowitym wyklarowaniu wody

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz